Week 16 Last week vacation to the caribbean - Reisverslag uit Barbados, Barbados van Jill - WaarBenJij.nu Week 16 Last week vacation to the caribbean - Reisverslag uit Barbados, Barbados van Jill - WaarBenJij.nu

Week 16 Last week vacation to the caribbean

Door: Jill

Blijf op de hoogte en volg Jill

10 Februari 2013 | Barbados, Barbados

Goodmorning everyone,
Hoe is het daar in een koude hollandje, hier is het warm, maar we gaan richting naar New york en daar ligt ook een pak sneeuw =(

Sunday, New York
Weer vroeg me bedje uit om New York City in te gaan, en deze keer heeft het gesneeuwd (een klein laagje) maar he het is wat, kaylie en ik hadden besloten om naar lower manhattan te gaan om ground zero te bezoeken, dus eerst uitgebreid gebruik gemaakt van de gratis wifi en ontbeten in de starbucks. We pakte de taxi en wauw NYC blijf me verbazen het is een onwijs mooie stad, kaylie was met haar moeder aan het skypen en die zei meiden hebben jullie een bezoekerspass aangevraagd op internet ? we zeiden moest dat dan =O, na de uitgebereide uitleg van haar moeder gingen we de taxi uit naar de burger king want wederom daar is ook gratis wifi, ik heb de kaarten besteld vervolgens wandelen naar de reserveringspunt maar onderweg zagen we het kerkje die 9/11 had overleefd, we gingen naar binnen en daar kregen we snel te horen dat je geen foto’s/filmpjes mag maken, maar in dat kerkje is heel veel informatie over de hulptroepen die tijdens 9/11 geholpen hebben, was zeer indrukwekkend, later zagen we een muur met allemaal post-it briefjes erop en kaylie en ik hebben natuurlijk ook een papiertje op de muur bevestigd. Na dit informatieve moment gingen we naar de reservingspunt om de tickets op te halen, en liepen we eindelijk richting ground zero en dan denk je” yeah ik ben er “ nee nee je word eerst duizend keer onderzocht of je geen wapens of andere vage dingen op zak heb jawel het blijf toch amerika =P, kaylie en ik waren druk aan het praten over alles en nog wat maar toen we het terrein op liepen waren we allebei in 1 klap stil, en we kregen uiteraard een tour van een mannetje die de ramp overleefd heeft, heel veel indrukwekkende verhalen gehoord, toen we bij de eerste “toren” waren, keek ik naar beneden en gelijk omhoog en bedacht me WTF, ik heb veel documentaires gezien over 9/11 maar als er zelf staat bij ground zero dan bedenk je alleen, wtf hoe kan het zijn dat hier 2 vliegtuigen in de 2 gebouwen zijn in gevlogen zo onrealistisch, na de 2 monumenten hebben gezien kwamen er achter dat de museum gesloten is -_- dus zijn we er uit gegaan, en we zagen een boordje met Brookelyn bridge, en we liepen door om die brug te zien voor foto’s te maken, maar mensen stuurde ons de hele tijd de verkeerd kant op -_- en belande we in een park waar je ook de boot naar het vrijheidsbeeld kan nemen. (dat laatste bewaren we voor een andere keer wanneer het een beetje lekkerder weer word). We zagen weer een momument ik heb geen idee waarvan het was had in iig iets met het leger te maken dat kon ik iig eruit halen, en we zagen uiteraard het vrijheidsbeeld. Na vele foto’s hebben gemaakt, pakte we de taxi en gingen we riching 5th avenue oftwel fashion district om te kijken of nog konden shoppen in een klein uurtje, maar helaas niet geslaagd we hebben rond gelopen zag leuke sneakers bij footlocker en journey’s maar dat ga ik volgende week donderdag doen shoppen. Oke hier is het probleem Amerika is helemaal niet zo fashion als we denken, Europa is beter om te shoppen. Naja we pakte de taxi om terug te gaan naar het schip om me klaar te maken voor de pax drill, en bij de briefing kwam ik safety officer william tegen en hij zei hey miss netherlands, how are you today (met brits accent), en hij begroette iedereen van team nick, en hij zei tegen ons deze laatste weken gaan snel, maak er iets leuks van geniet van alles voor je het weet ben je thuis. Na de pax drill moesten we weer rennen via het trappenhuis naar deck 13 (de lift is nog altijd niet gemaakt en laten we die liften vaak gebruiken voor kostuums en alles) maarja goed voor de conditie hahaha. De sail away party was bezig en we hoorde jersey boy roepen oke waar zijn onze junior cruisers, niemand reageerde (als joel dat zegt betekend dat wij onze showtje geven,) omg het was zo awkward tijdens deze cruise zijn er maar 14 kinderen op de boot, na de awkward showtje gingen we naar de tech run van de welcome aboard show, en gingen we ons klaarmaken voor de superbowl, Dan, Justin, Micheal, Adam, Maria en ik zaten allemaal in shak’s zijn cabin de superbowl te kijken en de enige reden waarom Micheal,Maria en ik keken was voor beyonce, en het duurde zo lang. Maar wauw haar optreden was zo cool, maar we moesten opschieten want de welcome aboardshow begon om 9 uur, We kregen te horen dat er een party was in de crewbar, 1 van techmannetjes was jarig, nou niemand heeft toch iets beters te doen dus dan ga je daarheen hahaha ik bleef er tot half 2 en ging naar me bedje.

Monday, Seaday 1
My god wat was ik lazy heb geslapen tot half 11 !! gelijk klaargemaakt voor de techrun van band on the run, Gelijk na de tech run rennen naar de lockerroom om me om te toveren naar sandy, het was een korte meet & greet maar 10 minuutjes met vooral veel oudjes, en ze spreken allemaal frans, (toch maar cursus frans volgen ?) hierna was ik vrij tot 7 uur, ik heb een verslavend spelletje op me mobiel gespeeld “Sub surfers” en Family Guy en South park gekeken om half 6 ging ik naar de blue lagoon met Bianca,Jessica en Kaylie om te dineren, om vervolgens naar de kleedkamer te gaan ons klaar maken voor Band on the run na de show kregen we weer heerlijk Peanutbutter/Jelly Sandwiches en na onze break weer de show gedaan. Het was wederom weer helemaal vol. Ben gelijk de douche onder gesprongen want Team nick had een walking dead marathon in shak’s cabin en Justin die kwam met 2 grote schalen chickenwings, Dan & Xavier kwamen achter hem aan met 2 huge pizza’s en schaal popcorn, genoeg voor heel de nacht Walking dead season 1 en 2 te kijken. Ging pas om 6 uur slapen.

Tuesday, Seaday 2
Werd om 11 uur wakker en wou de laundry doen het was helemaal vol boohoo -_- ging douche, make- up doen , lunchen met micheal ging daarna na me cabin om wat inspiratie op te doen voor me video Jaja ik ga hem volgende week opnemen jeej en daana was het tijd om een meet & greet met dora en diego te doen whoohoo In de avond waren we vrij en het is Tuesday night dus movienight aangezien we vroeg klaar zijn keken we 2 films taken 2 & Amelie , met heel veel popcorn.

Wednesday San Jean, Puerto Rico
Er was maar 1 event en dat is Nick trivia en die oudjes weten natuurlijk niets van nickelodeon van de 10 vragen hadden ze 2 vragen goed hahaha,
Daarna was het klaar maken voor Puerto Rico Baby
Stephanie (cruise staff) en ik ging het kasteel bezoeken en wat foto’s gemaakt, maar niet te lang want de zon branden te fel dus zijn we snel naar een eetcafetje gevlucht waar oa gratis wifi is (ja iedereen doet een moord vaan gratis wifi =P) na 2/3 uur gezeten te hebben gingen door Old San juan lopen en ik werd helemaal vrolijk door de gekleurde huisjes, echt pretty !! na al de gewandel komt een uit ik moest terug naar het schip me klaarmaken voor Latin Night, in de dressingroom me snel opkleed naar me rooie jurkje en me opmaken als een latina ?¿ en met Stefano en Jessica en Micheal de openingsact doen op het pooldeck, na het act moesten we socialisen en een paar dansen mee dansen met het publiek, het was behoorlijk vol me oudjes die ook mee gingen dansen hahaha. Na me avond was e r een Singernight alle singers gaan de zingen in de Spinnaker Lounge, wat ook heel goed bezocht is. Later was het afgelopen en gingen we met team nick naar de crewbar te relaxen en niet veel later ging ik naar me bed toe.

Thursday , Sint. Thomas, Virgin Island
Na de crewdrill en entertainmentmeeting ging ik met Amanda,Maria,Danielle, Jennifer en Joshua naar een stadje in St Thomas, we waren teleurgesteld want ze verkopen dezelfde shit als alle andere eilanden =( we pakte de taxi terug en ging de kabelbaan in voor de Point view van het eiland , dat ding was zo verpauperd dat ik dacht dat ik er niet leven uit kwam, maar de view was amazing en dan bedenk je weer LOVE MY LIFE, het is zoo mooi zulke dingen. Later zaten we bij een restuarant en kreeg ik te horen dan Joël het leuk vond dat Nickelodeon ook aanwezig was bij de latinnight dat ie ons had ingedeeld voor cowboynight =| dat betekend LINE DANCING, IK EN LINE DANCING O.M.G.
Terug op de boot ging me klaarmaken voor de beruchte Cowboynight , en ow ow ow wat amazing ik heb jawel maar liefst 6 verschillenden line dances gedaan en ik kan je zeggen het is niet mijn stijl of dansen (ja ik heb beelden ervan en nee ik show ze niet, hehehe. Na deze bijzondere ervaring gingen tom, jessica et moi naar de crewbar om de dag aftesluiten en daar zag ik iets wat ik liever niet wou zien, een reclame van de europa leagua AJAX- RODA JC -_- WHUT europa league en 2 nederlandse voetbalploegen. het was behoorlijk druk in de crewbar en dat betekend dat ik bijna niemand kan verstaan, dus ik ben snel richting me kamer gegaan om een serie te kijken.

Friday, Philipsburg, Sint Maarten
Heb heerlijk uitgeslapen, om vervolgens te ontbijen en klaar te maken voor St. Maarten. Ik ben met Danielle door Philipsburg rond gaan lopen en tegen lunchtijd hadden we een stop gemaakt bij de Holland Beach house hotel, om gratis wifi te gebruiken en lekker te eten Kipsate jonguh BAM. Na gezellig geskyped te hebben met me familie ging ik lunchen en daarna weer rond te lopen in het stadje. We kwamen uit bij een supermarkt en ik kon het niet laten om een potje Hak appelmoes te kopen, (hmm zou in nederlands voedsel missen hihi =P) Terug op het schip was ik vrij tot 10 uur en gingen we repeteren voor een paar nickelodeon events omdat we volgende cruise zoveel kinderen zijn en alles perfect voor de nieuwe cruisedirector willen doen en te weinig uren hebben moesten we dit wel doen.

Saturday, Catries, St Lucia
Ik ging samen met louise (mijn roommade), Lindsay en Xavier richting een hotel met zwembad en en het mooiste van alles GRATIS EN SNEL wifi. Later kwamen joel, chris,adam,jessica,curtis (me t zijn amazing powerpuff girls tshirt) en Kaylie. En we hebben daar heel de middag gezwommen, gefeest, gebruikt gemaakt van het snelle internet en gegeten en gedronken. Alleen de zon was te fel voor mij en zelfs onder de parasol ben ik verbrand =( niet zo gek ook het was 34 graden , geen wind = arme ik. Maargoed na deze heerlijk relaxte dag, had ik een pop up als sandy in haar pyjamatje al die oudjes vond het schattig en riepen aaaaaah so cute. After de pop up ging ik snel dineren en naar me cabin gegaan om een modern family aflevering te kijken (love that serie). Ondertussen was Louise haar spullen aan het in pakken en ik zei echt raar je bent hier 2 weken en je gaat al weg, en ze zei nee joh 5 weken, maar ga je wel missen hoor we, onze meezing momenten met de spice girls tijdens het omkleden of make upen. En ik zei “je ben serieus de eerste waar ik het echt gezellig mee heb gehad als roommade” . De reden dat ze weggaat is omdat ze bij haar ouwe cruisecompany een contract heeft aangeboden gekregen voor meer geld, ja dan ben je gek als het niet doet. Daarna naar de crewbar gegaan en wat gedronken en me bedje in gedoken.

Even andere informatie. MIJN VLUCHT NAAR NL IS VERANDERT ik herhaal VERANDERT . Ik kom 1 april in nederland aan ipv. 8 april. Nu hoor ik men denk waarom, nou heel duidelijk na 27 dagen new york gezien te hebben en 6 maanden van huis, wil je maar 1 ding lekker naar huis, je eigen bedje, met goed nederlands eten en iedereen weer te zien. Dus hier is mijn data

31 maart 2012 Vertrek
New York JFK - 06.00 PM (18.00 uur)

1 April 2012 Aankomst
Amsterdam Schiphol airport 07.25 AM (spreek voor zich)

En nee 1 april is geen grap ik ben er echt op 1 april om 5 voor half 8 op schiphol =P

Take care,

XXXX, Jill